Коментари, предлози, утисци, поруке

Овде можете изнети примедбе, утиске, предлоге и друге поруке у вези са семинаром.

Форум

Датум: 15.11.2013

Од: Љубомир јанковић

Тема: Вредновање семинара "Комуникација и интеракција у савременој школи"

Ово ми је први електронски, дигитални семинар.
Моја знања и вештине обрађених тема су проширена новим искуствима и сазнањима. Од велике важности је упознавање са ИКТ технологијама, веб алатима, друштвене мреже везане за просветне раднике. Од свих сајтова издвајам Мурал који ме је одушевио и показао велику практичност у он лајн тимском раду. Лекције су биле солидно описане са добрим додатним материјалом. Иако сам теме пролазио као наставник грађанског васпитања теме-лекције су ми показале и друге аспекте рада и примене наученог теоријског знања. Веома добро су осмишљени задаци које смо тимски радили у којима сам стекао ново искуство у тимском раду. Од великог значаја за мој даљи рад је алатка мапа ума веома корисна стварчица. Тимски рад на анализи рада стручних органа у школама (SWOT анализа) на Муралу и Тekst 2 mind map (мапа ума) подстакла ме је на свеопшту анализу проблема стручних органа у школи кроз израду дрва проблема-мапе ума.
Предавачи и модератори су се показали достојни своје улоге и добијају највишу оцену (по само-вредновању то је четворка) а уједно и школска петица.
Иако полазници добијају 24 бода, семинар вреди много више: стечено искуство, познанства кроз друштвене мреже, материјали, веб алатке, практична искуства комуникацији, лидерским вештинама, тимском раду, само-вредновању. У првој лекцији су наглашене разлике између лидера и менаџера. Иако је ритам семинар у појединим лекцијама био помало напоран на крају се исплатило стицањем нових сазнања и вештина.Једно од лепих искустава је и он лајн дискусија на тему проблеми у тимском раду.
Комуникација између организатора и учесника је била позитивна, јасна и усмерена на реализацији задатака. Модератори су пружали стручну помоћ и и давали јасна упуства. Правила и динамика су јасно постављени.

Датум: 14.11.2013

Од: Драган Ивановић

Тема: вредновање семинара КИСШ

Овај семинар ми је пружио нова сазнања везана за сарадничко учење и пројектну наставу. Такође сам продубио своја сазнања везана за рад у тиму и коришћење веб алата. Први пут сам користио Гугл диск и мислим да ћу га користити у даљем раду. Очекивао сам више помоћи око успешније комуникације са ученицима и родитељима у решавању проблема (волео бих да је било више примера решавања конфликтних ситуација као дијалог у 3. лекцији). Сарадња са колегама је била одлична и члановима тима Успех желим пуно среће у даљем раду, као и модераторима.

Датум: 13.11.2013

Од: Гордана Јовановић

Тема: Вредновање семинара Комуникација и интеракција у савременој школи

Ове године сам први пут била на Вашем семинару Гугл апликације за гугл генерације, а сада и на овом. О првом нећу говорити, јер није прилика, али ћу рећи нешто о Комуникацији и интеракцији. Као и први пут, било ми је захтевно, понекад напорно, али веома занимљиво искуство. Немам много искуства у оваквом типу семинара, али ми се одмах допало то што захтева тимски рад, што захтева промишљање, налажење нових начина и идеја и што нам доноси нова корисна знања, а везана су за употребу компјутера и компјутерских алата у настави.
Лекције су биле веома свеобухватне и више него прецизно објашњене, мада и захтевне. Задаци веома занимљиви, разноврсни и веома практични. Тимски рад је био на једном завидном нивоу, с обзиром да, као што неко рече. ми баш и нисмо навикли да много сарађујемо и будемо увек колегијални. Мени је лично то одговарало, а и спознала сам код себе неке особине тимског лидера, за које нисам знала да поседујем. Све је веома применљиво у образовној пракси. Ја сам лично променила свој рад и отворила блог, сајт, израђивала различите упитнике, документа... и да не набрајам шта све. Наравно да ћу то у будуће надограђивати и пратити све друге промене, како бих побољшала свој рад и унапредила га.
Семинар бих препоручила свима, како онима који имају довољно искуства са радом на рачунару и са различитим гугл алатима, тако и онима који се први пут сусрећу. Желела бих да има више оваквих семинара и људи који желе да уче и напредују у свом послу. Захваљујем се и колегама и модераторима на дивној сарадњи.
ХВАЛА!!!

Датум: 11.11.2013

Од: Зорана Матићевић

Тема: Вредновање КИСШ 11

Поштовани,
похађање онлајн семинара за мене није новост, али овакав семинар јесте. По свом обиму по временском ''простирању'' превазилази све моје претпоставке. Мислим да би се могао разложити на барем два а можда и три семинара а да би се могло додати још тестова и радионица везаних за постављене лекције. мени се дешавало да заборавим шта то беше оно на почетку о чему је било речи у лекцији.. С тим у вези, онај проблем онлајн семинара - да се много, неупоредиво много више времена ''троши'' од тих признатих 24, био би бар делимично решен. Мени се чини да сам потрошила 124 сата а не 24. јасно ми је да то време није ''узалуд'' потрошено али јесте драгоцено и било би лепо да нам то неко ''одозго'' онда и призна. И јасно ми је да се тај утрошак времена са стицањем рутине смањујуе али ипак..
саджаји су сјајни, постигнућа више него очигледна, изузетно сам задовољна сопственом променом мада ето, можда би се могло радити и на некаквом ''апдејтовању'' као ниво број два и сл. Ја већ примењујем научено, користим нове вештине. Дакле, све похвале за садржаје, теме, рад модератора, јасан силабус, јасни исходи све. Евентуалне замерке: 1.обим 2.часовно признавање као 24 сата усавршавања 3.временско простирање ( тешко је очекивати да смо здрави и читави у континуитету од месец и по) 4. прегледност задатака ( мало, мало, за нијансу јасније или са истог места...) Толико од мене, пуно среће и успеха у даљем раду, све најбоље свим ауторима и реализаторима програма
Зорана Матићевић

Датум: 11.11.2013

Од: Марика Мичкеи

Тема: Одговор:Вредновање КИСШ 11

Морам да признам да је ово за мене један веома користан и свеобухватан семинар био.До сада сам била само на једном онлајн семинару, и радозналост и ишчекивање следећег новога да се отвори па паника како да се уради јер су непознати алати..сарадња са колегама које никада нисам упознала а као да се познајемо цео живот,помоћ у неприлици..све у свему ,веома опсежан и по садржају и функционалан,применљив у сваком погледу.замерка је мањак нашега времена,што смо као пушком у леђа имали одређене временске термине ..присутност онлајна а у приватном животу гомилу других обавеза..провођење много више сати испред компјутера него обичан који је спретнији био у руковању..али сам заиста много тога сазнала,научила и одмах извесне и применила у пракси.Хвала много модераторима на свом стрпљењу и уложеном труду да би се осмислио овакав један семинар.Хвала вам.
Марика Мичкеи

Датум: 13.11.2013

Од: Татјана Милованов Миленковић

Тема: Одговор:Одговор:Вредновање КИСШ 11

Похађала сам пуно on-line семинара, а и по струци сам информатичар, тако да су ми алати које смо користили били познати, па сам се концентрисала на суштину семинара - унапређивање комуникационих вештина. Мислим да сам на овом семинару научила доста о тимском раду. Први пут сам била члан тима где је свако морао да уради свој део задатка и мислим да такав рад треба примењивати у пракси. Током семинара сам присуствовала и једној конференцији, путовала за време овог мини распуста и имала екстерну евалуацију у школи тако да сам једва стизала да урадим обавезне задатке на време. Жао ми је што нисам имала времена за изборне и додатне задатке. Семинар је лепо осмишљен, осим комуникационих унапређује и компетенције у области ИКТ. Како већина колега нису информатичари и треба им времена да савладају непознате алате мислим да је 24 бода мало за овако захтеван семинар. Све похвале за предаваче и модераторе.

Датум: 18.05.2013

Од: Дијана Јовановић

Тема: Захвалност и поштовање

Имам какво-такво радно искуство и приличан број семинара (учитељи су први ''закорачили'' у реформу и били први који су имали семинаре који су неретко трајали и по недељу дана). Слободно могу да кажем да је ово један од најбољих семинара из више разлога.
Прво, много сам размишљала о себи, о улогама које имамо у тиму, о променама, тимском раду и сарадњи.
Друго, упознала сам и истражила, колико ми је време дозвољавало, веб алате који су стварно корисни, занимљиви и једноставни за рад.
Треће, применила сам знање спонтано у школи, у тиму који је радио на монографији, и свим а се допало! Сада неколико колега ради задатке на семинару а свима је то први онлајн семинар. Превазишли су ''страх'' од таквих семинара јер им се допало шта смо све радили ових дана у школи. Монографију шаљемо поштом чим је одштампамо. Да није било овог семинара тешко да би је завршили на време...
Посебна драж је када чујем колеге како комбинују и размишљају како би све могли да користе Гугл-документе!
Кренули сте од нас самих, од улога које имамо или мислимо да имамо у тиму, преко ''правих'' просветних група, стварно корисних веб алата и стигли до функционалног знања, уз одличне лекције и промишљене задатке и неуморне предаваче.
Хвала!

Датум: 13.05.2013

Од: Татјана Сербез

Тема: Вредновање КИСШ-а

Ово је мој први онлајн семинар, који сам изабрала због занимљивих тема и не слутећи шта ме чека. И одлично сам изабрала!
Све теме су изузетно обрађене и теоријски и задацима (обавезни, изборни и додатни). Аутори су се максимално потрудили да буду припремљени, прецизни и детаљни у упутствима и описима за рад. Изузетно обиман и захтеван семинар, али врло користан свим наставницима.
Много сам научила и једино што ми је недостајало је време. Упознала сам дивне људе са којима ћу, надам се, остати у контакту и сарађивати у будућности.
Аутори су прави наставници, да изнесу теорију, да провере знање, да креирају задатак примене, да буду строги када треба и да мотивишу.
Савет за наредне полазнике – радите на време, не чекајте и не размишљајте много иначе нећете стићи да урадите задатке у датом року.

Датум: 12.05.2013

Од: Драгана Цукић

Тема: Вредновање семинара

Први пут сам учествовала на е-семинару. Утисци су одлични. Семинар је јако захтеван и едукативан. Пуно тога може да се научи, али и примени у школи. Сва своја умећа која сам стекла на овом семинару покушаћу да применим у настави. Сваки полазник је морао да озбиљно схвати овај вид едукације и приступи изради задатка јер, уколико не одради свој део посла, то за собом вуче последице. На овом семинару најбитнији је тимски рад, што ми се јако допало! Најјачи утисак су ми оставили Гугл документи које могу применити у настави. Пројектна настава је била најзанимљивија и најзахтевнија, али мислим да нисам успела да је довољно истражим. Што се тиче модератора, били су јако предусретљиви и помагали су у невољама својим саветима :-). Све у свему одличан семинар и применљив у пракси!

Датум: 12.05.2013

Од: Јована Павловић

Тема: Вредновање семинара КИСШ

Ово ми је био први е-семинар и утисци су сјајни. Лекције су биле адекватно прилагођене нашим реалним потребама у школи. Тестови нису захтевали репродукцију знања што ме је нарочито одушевило. Рад у тиму је био јако користан јер сам упознавала себе на тај начин и схватала које су моје слабости у тимском раду. Такође, научила сам доста тога о самовредновању и како треба њему приступити. Кроз тимске задатке смо могли практично применити теоријско знање. Једино што бих променила јесте динамика одвијања задатака јер сматрам да за поједине задатке нисмо имали довољно времена да бисмо савладали успешно све веб алате.
Предавачи и модератори су били сјајни, пуни разумевања и подршке.
Жао ми је што се семинар завршава и волела бих да наставим овим темпом.

Датум: 12.05.2013

Од: Гордана Јованов

Тема: Вредновање семинара КИСШ

Мој први е-семинар и велика непознаница.Мислила сам да нема шансе да похватам све,али је из дана у дан и недеље у недељу бивало лакше. Много нових информација, алата, програма, али мислим да је било веома корисно. Семинар за који је неопходна стална активност, сарадња, толеранција,стрпљење, бодрење од стране тима и модератора, али свегатогајебило и сада мисечини да самбогатијазановосазнање да умем да функционишем и у тиму једнако добро као и индивидуално, како сам најчешће до сада функционисала, па тиме семинар оправдава свој пуни назив.Научила сам о вики алатима, гугл документима, СВОТ анализи, муралу, комуникацију преко форума, чета и на друге начине па тиме сматрам да сам научила много. Уз то материјал у облику лекција је био врло користан материјал,који ће остати архивиран да се и убудуће подсетим неких битних ствари, а остале вештине које сам стекла применим у будућем раду. Једино, што као и већина, мислим да овај семинар, због садржаја и времена које сам утрошила, вреди више од 24 бода.
Убудуће ће овакав вид едукације,сасвим сигурно бити мој избор! Хвала модераторима и предавачима на мом великом ослобађању од страха од технике и сад знам да могу и више. Хвала!

Датум: 12.05.2013

Од: Александар Славов

Тема: Вредновање семинара "Комуникација и интеракција у савременој школи"

Најзахтевнији и најдужи онлајн семинар који сам похађао. Свака нова лекција доносила је нешто ново, интересантно и корисно. Задаци су били практични и веома добро осмишљени. Све у свему - озбиљан семинар са мноштвом корисних информација и применљивих знања!

Датум: 11.05.2013

Од: Милош Прелић

Тема: Вредновање семинара КИСШ

Ово је био мој први е-семинар. Од сада ћу се трудити да ово буде најчешћа форма мог СУ. Зашто? Па зато што се стварно ради и учи, што је активност неопходна као и сарадња са другима, што се истражују нови алати и облици рада и што могу сам да га платим а да не молим Школу да то учини за мене. Од свега што смо учили и научили једино ми је мурал ново искуство. Све остало сам већ упознао али због слабог интернета ( изгледа још који дан) нисам имао живаца и мотивације да дуже радим а такође ни да користим у настави јер бих се осећао недовољно припремљеним. Пошто и сам имам акредитован семинар већ сам почео да размишљам да га прилагодим за е-форму јер би га приближио ценовно већој групи.

Дакле, семинар је за сваку препоруку. Али, иако ово није ствар наших предавача, мала је сатница, јер се потроши знатно више времена. а ако се узму у обзир и ефекти, тим пре. Надам се да ће ово читати неко од оних који су у комисијама за акредитације и да ће разумети моје разлоге.
Признајем да сам већ почео осећати да се све ово одужило, не зато што није занимљиво, већ можда због немања стечене навике на овакве пројекте. Одајем пуну захвалност нашим предавачима, свим колегама који су чинили нашу групу а посебно колегиницама из мог тима. Радиле су марљиво, савесно и водиле рачуна о туђем времену. Сада знам кога ћу питати за савет, коме ћу се пожалити, ским могу поделити искуство.

Али, оно што ме нимало не весели је тенденција да нам не треба знање, стручност, марљивост и поштење... Да нам ништа не треба. Е, земљо Србијо, докле, докле ? Чему онда све ово што смо радили???

Датум: 10.05.2013

Од: Јелена Шкодрић

Тема: Вредновање семинара "Комуникација и интеракција у савременој школи

Семинар ми је пуно помогао, прво што сам научила доста о себи и шта треба да мењам, друго научила сам како се пише пројекат, први пут чула за вики алате, мурали таблу и научила да радим у њима. Пошто је моје предзнање било танко, научила сам много како се ради са разним алатима и гугл документима. Свидео ми се и тимски рад, научила сам шта значи бити тимски играч-(до сада сам била индивидуалц), такође научила сам како може да се уђе у виртуелну собу и слуша предавање-сјајно искуство. Захваљујући модераторима и њиховим описним проценама успела сам да сагледам саму себе и да поправим на основу њиховох препорука оно што сам сматрала да треба да поправим. Све у свему јако сам задовољна и одушевљена семинаром и њиховим реализаторима.

Датум: 09.05.2013

Од: Маријана Средојевић

Тема: Процена семинара

На овај семинар сам се сасвим случајно пријавила. Знате како увек у овом пролећном периоду крене хајка на скупљање сати усавршавања и сви јуре на све стране. Хтела сам овај пут да пробам да се "усавршим" а да то не подразумева трчање од града до града и по разним школама. Некако узгред сам наговорила још једну колегницу из моје школе да се придружи, што је и мени и њој доста олакшало рад и решавало многе дилеме.
Семинар је врло практичан и то је оно по чему ја вреднујем неки семинар који похађам. Увек ме је нервирало целодневно седење и прича којој нема краја, а нажалост таквих семинара још увек има. Овај семинар је право освежење.
Дуго је трајао, то морам признати и мислим да је мало 24 сата, ово заслужује много више, али нисам се ни сморила ни уморила. Стално сте били у покрету, у комуникацији са другим људима, успоставила сам и приватне контакте независно од семинаре и стварно се радило пуном паром. На почетку ми се учинило да је исувише лако, али не лежи враже, како је семинар одмицао тако је сваки задатак захтевао све више рада, времена а и стрпљења. Тимови су се мењали и ширили, па смо онда били упућени једни на друге док се на крају нисмо сви стопили у један велики тим. Када радите неки задатак сами то и није тако тешко, ухватите свој ритам, већ имате неки себи својствен начин рада и некако изгурате до краја. Али тим је нешто сасвим друго. На почетку сам се плашила са ким ћу то ја радити, да ли ћемо се ускладити и имати барем слична мишљења о неким питањима. Опет сам имала среће, наишла сам на супер људе што је и мени олакшало рад и разрешило многе дилеме.
Модератори су стварно били флексибилни и вредни. Јасно су указивали на грешке и упућивали нас на право место.
Моја једина замерка је то што се нисам упознала са људима из осталих тимова. На почетку смо комуницирали искључиво на заједничком форуму а онда смо већ у другом или трећем задатку распоређени у тимове и били смо сконцентрисани на одређен број људи. Увек имате оне активне и оне мање активне учеснике, па тако су се и на форумима најчешће јављали они активни учесници а након поделе у тимове ни са њима више нисмо били у контакту, некако смо сви сконцентрисали на наш део посла и радили са људима на које смо били упућени.
Већ сам поменула да волим практичан рад, тако да бих издвојила оне аспекте који су ми некако најдражи -дрво циљева које сам већ покушала да одрадим на једној радионици са децом. Још нисмо завршили али видим да иде добрим путем. Мапе ума су екстра, са њима можете да радите и ви, или још боље да вежбате са децом како да их користе у свакодневном раду и учењу. Свот анализу можете да примените у највећем броју случајева, док логичку матрицу планирам, заједно са колегама, да искористим за стручно усавршавање на нивоу школе.
Гугл документа су право олакшање у нашем свакодневном послу. Били су ми познати али их нисам користила, никад ми неће бити јасно зашто?? Сад кад знам шта све могу, сигурна сам да ће у мојој библиотеци и у мом раду бити у свакодневној примени. И да не заборавим- сарадничка табла ми је била нешто најзанимљивије, штета што смо је само једном користили.
Оно што бих свакако похвалила су разне мреже почевши од мреже просветних радника, преко Едмонда, Вебинара, итд. Разне теме и групе су покренуте и оформљене, ту можете наћи одговоре на разна питања, решити доста дилема и наћи савете добре праксе.
Оно што је мени мало страно било је вредновање и самовредновање. То је засигурно ствар на којој морам да порадим а неопходна је за наш будући рад. И ако сви ми стално оцењујемо рад деце, па чак и описно код првака, веома је деликатно процењивати свој рад а посебно рад других.
Оно што ми је веома драго је чињеница да се кроз овај семинар могло видети колико је озбиљан, захтеван и мукотрпан рад школских библиотекара и да ће прво наше колеге са семинара а онда и остале колеге схватити нашу улогу у савременом образовању.

Датум: 13.05.2013

Од: Сања Станић

Тема: Одговор:Процена семинара

Задовољна сам што сам се путем овог семинара упознала са могућностима електронског учења. Сам семинар је садржајан, обиман и захтеван. Вероватно би ова комплексност грађе могла да се обухвати са неколико независних семинара, али и овако концентрисано знање има својих предности. Имам утисак да сам тек ушла у занимљиву и динамичну област коришћења различитих веб алата и гугл докумената за освајање различитих области знања и имам потребу да још учим на том пољу. Свакако мислим да овај семинар вреди више од 24 сата. Искрено, очекивала сам да ћу много мање радити, али да сам знала колики се ангажман очекује, обзиром на многобројне обавезе које имам, вероватно се не бих ни пријавила на овакав семинар. А то би тек била штета.

Датум: 12.11.2012

Од: Ивана Ћуковић

Тема: Запажања са семинара КИСШ

Ово је за мене било драгоцено искуство из више разлога: подсетила сам се Блумове таксономије, сазнала нешто ново о креативности, први пут радила у алату вики, први пут учествовала у ћаскаоници, научила како се ради СВОТ анализа, научила шта је пројектна настава и како се реализује, записала много корисних веб-адреса и алата, учествовала и изради пројекта, урадила "Упитник за самопроцену компетенција наставника", интензивно сарађивала са колегама. Семинар се ослања за способности и вољу просветних радника да напредују. Напредују не само у ширењу својих ресурса за вођење наставе 21. века, већ и у побољшању вештина сарадње и тимског рада. За мене је овај семинар добро утабан почетак пута који води ка електронском учењу, пројектној настави и сарадњи и са људима ван школе.

Датум: 12.11.2012

Од: Нада Пуртић

Тема: Процена семинара

Након успешно завршеног семинара, стекла сам утисак да су креатори, предавачи и модератори приликом његовог креирања, а нарочито вођења урадили оно што је најважније - кренули од самог краја, тј. од општег циља и онога чему желе да нас науче и оних вештина које код учесника желе да развију до завршетка семинара. Самим тим свака лекција, активности и задатак су се смисаоно надовезивали и били у функцији како општег, тако и циљева појединих задатака. Мени лично највећу вредност курса представља то што је реплика реалних ситуација у којима се често налазимо, а још чешће лоше сналазимо, у току свог професионалног живота у просветним установама и што нам је пружио теоријску основу, стратегије, алате и подршку како да се у њима компетентно понашамо. Рад у тиму и сарадња дефинитивно нису лаки, али након овог курса мислим да ће сви који су у њему учествовали сада прилазити оваквом облику рада обучени и оснажени, или бар са већом свешћу како би то требало и могло да изгледа.

Датум: 10.11.2012

Од: Ленче Радосављевић

Тема: О семинару "Комуникација и интеракција у савременој школи"

Волим овакав начин образовања јер одговара мом начину живота. Нуди ми пуно, ја узимам онолико колико ми време дозвољава. Сазнајем шта ми недостаје, идем даље, тражим да се усавршавам. Уоште нисам очекивала од семинара да ми сипа у главу како да пишем пројекте, да радим анализе, да комуницирам, да вреднујем. Очекивала сам да ми укаже шта и где све то постоји на неки добро уређени начин. Даље морам да наставим сама ако ми самообразовање значи више од бодова. Предавачи су навели литературу и то је довољно за оне које би хтели тиме озбиљно да се баве. Они којима то не лежи настављају да још траже, на неком другом семинару али сада већ богатији за још једно искуство. Сматрам да управо овакав процес учења приличи нама просветним радницима. Семинар завршава, већ недељу дана више пута читам „нема новости од ваше последње посете“ и није ми свеједно. :) Најтоплије бих препоручила семинар.

Датум: 10.11.2012

Од: Бранка Стојић Вуковић

Тема: Процена семинара

Тешко је замислити да од понедељка нема новог задатка...Недеље иза нас биле су испуњене ишчекивањем нових лекција и задатака, оцена које нису сваки пут биле очекиване. Научила сам много, првенствено о електронским комуникацијама и могућностима које интернет пружа. Свакако је учешће на овом семинару увелико утицало и тек ће утицати на моју праксу. Што се тиче сугестија за унапређење семинара усудила бих се да предложим неколико ствари:
- лекције би требало да буду сажетије
- задаци прилагођени почетницима (какав сам и сама)
- повратна информација је изузетно значајна с обзиром на напоре које (бар ми почетници) улажемо у рад, те нам је драгоцена конкретна повратна информација која уважава и охрабрује да издржимо до краја (а не да се само наглашавају пропусти, односно грешке).
Семинар је изузетно драгоцено искуство и радо ћу га препоручити колегама које желе да унапреде сопствену праксу. Поред учења овај семинар је подстакао и дивно дружење међу колегама, учесницима на семинару.

Датум: 10.11.2012

Од: Mирјана Спасић

Тема: Коментари, утисци, предлози - комуникација и интеракција у савременој школи

Садржајан, обиман, захтеван, у појединим сегментима активности са малим нејасноћама (то су и сами модератори курса увидели и разјаснили).

Технике, методе, активности; у комуникацији, као и садржаји, су примењиве у раду школе.
Мени је СВОТ-анализа нешто с чиме сам се по први пут сусрела, коју ћу редовно користити и бити ми водиља у даљним активностима. Већ за крај новембра месеца организујем ОКРУГЛИ СТО - "Мрежа заштита од насилног понашања" (биће ми од користи).

Лепо је упознавати нове људе, како виртуелно тако и уживо, учити радити на себи и радовати се сваком новом дану.

Хвала!

Датум: 10.11.2012

Од: Иван Миловановић

Тема: Одговор:Коментари, утисци, предлози - комуникација и интеракција у савременој школи

Укратко, најзахтевнији и уједно најкориснији и најинспиративнији семинар који сам похађао.
Оваквом утиску допринели су садржаји, начин рада, а нарочито интеракција са колегиницама и колегама у оквиру тимова. Након свих ових напорних задатака и огромног броја сати проведених на њиховом решавању, једно сам сигуран - поновио бих све!
Уз искрене жеље успешан даљи рад, захваљујем вам на значајном искуству и стеченим вештинама и знањима које су ме обогатиле и на професионалном и на личном пољу.

Датум: 11.11.2012

Од: Јелена Матовић

Тема: Одговор:Одговор:Коментари, утисци, предлози - комуникација и интеракција у савременој школи

Ово је мој први онлајн семинар и могу рећи да је веома захтеван. Доста времена са проводи крај рачунара, нарочито при изради тимских задатака када смо упућени једни на друге.
Међутим, било је доста мени непознатих а корисних и поучних ствари и термина-свот анализа, акциони план, мудл, веб-алати,...и знање и вештине које сам овде стекла користећи их помоћи ће мом даљем напредовању и учењу.
Оно што бих предложила је детаљнији опис појединих задатака од стране модератора и указивање на грешке приступачнијом терминологијом.
Генерално ми се допало, највише због чињенице да сам научила пуно тога новог и стекла доста виртуелних пријатеља различитих сфера знања.
Поздрав свима!

Датум: 10.11.2012

Од: Ангела Митић Младеновић

Тема: Семинар КИШС

Поштовани,
Препуна сам утисака и нових знања! Мада нисам научила све оно што сам могла на семинару. Семинар пружа много информација, тако да без обзира на моје чини ми се солидне оцене, могу рећи да нисам научила све. Немогуће је и научити све. Толико материјала има, потребно је време да се све прочита, изучи, вежба и примени. По томе колико можете научити овај семинар има одличне оцене. Семинар је за чоколаду, тј кад моји ученици ураде преко максималних 100 поена, јер дам додатни задатак, добију чоколаду. (Можда понесем неку на завршни сусрет.) Тако да сазнања која сам стекла на овом семинару су изнад свих мојих очекивања.
Потрошила сам много времена, у последњим данима, већ била јако исцпљена. По бодовима које носи мислим да вреди не 24, него најмање 54. Без претеривања. Ја сам бар толико трошила. Сваки дан по најмање један сат. А мало је један сат. И то нисам стизала да урадим изборне задатке, тек по неки. Да ли то има везе са мојим предзнањем. Мислим мало. Има везе са обимношћу материјала. Пробиман је. Што је добро из једног угла, јер пружа велика сазнања. А није, јер је семинар пуно захтеван. Мало је седам недеља за реализацију оваквог семинара и мало је 24 бода. Повећајте, то је препорука. Можда су неки брзи, оштоумни стизали да ураде за само 24 сати све што се на семинару захтевало. Али свакако мислим да је мало таквих.
Шта мењати? Поред наведеног, повећање недеља и броја сати, можда смањивање материјала? НЕ.
Да ли ћу препоручити семинар?
Ух, па много су већ чули, у времену када сам учила, па се нервирала, љутила, викала, расправљала се. Можда се многима из мог окружења не свиђа кроз шта сам све ја прошла, па сад чак и да кажем да је семинар одличан... Оно што су сви у мом окружењу видели да је јако захтеван.
Ипак, предлог је да се искуства са семинара презентују наставничком већу, можда у току новембра, када већ директор буде одлучио. Па свакако ћемо, има нас 8моро из исте школе, пренети искуства и бар део знања колегама. Можда буде нових полазника из наше школе. Ја ћу препоручити, уз речи: Много ћете научити, али спремите се за озбиљан рад и учење. Потребно је више од 24сати. Али на семинару стекнете функционалног знања, тако да реално вреди много више.
Да ли ћу користити сазнања?
О да, редовно, колико год могу посећујем ПЗПРС, препуручићу учљањење члановима актива. Једној колегиници већ јесам, али још није. На активу у уторак то је једна од тачака дневног реда.
Имам још две друге, у ствари три, четири идеје како да искористим знање са семинара, па:

Најлепше хвала свима!
Највише онима са којима сам вежбала комуникацију. Да нисам била испровоцирана, можда не би толико научила.
А то је и био један оц циљева: испровоцирати учење.

Датум: 10.11.2012

Од: Ангела Митић Младеновић

Тема: Одговор:Семинар КИШС

Двоумила сам се око сат два дневно. Ево чланови моје породице кажу, најмање два сата дневно. Па значи број бодова које семинар треба да носи:
Милка чоколада!
Поздрав свима!

Датум: 10.11.2012

Од: Верица Арула

Тема: О семинару КИСШ

Како ће изгледати понедељак без новог задатка? :)
Саживела сам се са улогом ученика коју сам у претходних седам недеља имала. Научила сам много. Учила сам много. Нисам имала слободног времена. Прешла сам границе које сам мислила да ме ограничавају. Добро сам се осећала и често нервирала. Радила сам у свом и додељеном тиму. Добила сам много добрих оцена :) Негодовала сам око оних које нису биле толико добре. Схватила сам да није пријатно када те (јавно) процењују.
Овај семинар није био само симулација Конкурса, тимског и групног рада, већ и симулација нашег професионалног живота генерално.
Препоручујем га свима онима који желе и могу да издрже "цео пакет" :)

Датум: 10.11.2012

Од: Јелена Милосављевић

Тема: Вредновање семинара ''Комуникација и интеракција у савременој школи''

Шта ми је доброг донео овај семинар?Морам рећи , за почетак , да сам имала пуно проблема да се посветим решавању конкретних задатака , због преобимности текста.Сва упутства ,ма како јасна била, сам отварала по 10 пута како бих схватила који је циљ и како не бих пропустила нешто да урадим.Било је доста интересантних нових ствари: прављење раклама ,анализа. приказ дрвета циљева, проблема, отварање нових налога на сервисима које нисмо познавали, трело табла и рад у осталим новим алатима .Све то је доста допринело сазнању колико мало знам и колико још требам да научим како бих могла да идем у корак са временом .Ипак , немогућност да све то адекватно испратим ( што због недостатка времена, породичних обавеза, мог "незнања", и сталног враћања на упутства због недовољног разумевања шта то треба конкретно да се уради ) , дешавало ми се да не стигнем да урадим неки задатак било да је обавезни или изборни, и то ми баш није било пријатно јер увек тежим неком савршенству у ономе што радим . Зато је у мени остао осећај незадовољства што нисам могла да дам бољи допринос раду свог тима и свом раду. У неким задацима сам погрешила јер сам ,наравно увек тежила да урадим све на време, и нисам добро прочитала сва упутства, можда се нисам консултовала са свима да проверим да ли сам добро разумела али баш мислим да је то проблем овог семинара. Циљ семинара је комуникација и интеракција и верујем да је овакав текст (можда је некоме био јасан и прецизан- мени није), и постављен да се види колко смо сви спремни да питамо , да се консултујемо , да прихватимо друго мишљење и да једноставно комуницирамо ,не бисмо ли дошли до правог решења. И зато , верујући да је све то дато тако како јесте .у циљу задатка овог семинара, сматрам да има добру намеру. Доста ствари које зависе од техничке подршке наших рачунара, и од ствари на које не можемо утицати такође су ми много сметале у раду. И за крај реално мислим да је број сати за овај семинар премали, Иако има доста корисних ствари које се могу уврстити у свакодневни рад, више сам времена потрошила на техничке ствари, читање форума , чекање испред екрана ко ће који коментар да стави да бих могла даље.Из тог разлога моји утисци нису у потпуности позитивни.

Датум: 10.11.2012

Од: Катарина Алексић

Тема: Комуникација, комуникација...

Овај семинар је седмонедељна прича о људима!
Задаци, нова сазнања, рад, посвећеност, све је то у било сенци људи и њихових емоција, карактера, васпитања, етике... и, наравно, КОМУНИКАЦИЈЕ!
Много сам научила, у сваком смислу, највише у социјалном (а ту сам најтања:)!!!
Хвала вам свима!


Датум: 09.11.2012

Од: Драгана Мохора

Тема: Вредновање семинара аКИСШ

На семинар КИСШ сам се пријавила захваљујући колегама из колектива које су ме предложиле као члана тима. У почетку нисам баш успела да се најбоље снађем. Вероватно полазећи од тога да ћу веома лако урадити задатке. На самом почетку, међутим, суочила сам се са веома јасном сликом да у ововм семинару нема места за "празан ход" и да нема времена за одлагање послова. Колико ми је у прве две недеље било напорно да радим, толико се после у току рада мотивисаност повећавала и на крају кулминирала у изради последњег задатка са морем креативних идеја. Све у свему, има ствари којих сам се подсетила, доста новог сам усвојила и научила. Добила сам идеје за унапређење свог рада са ученицима. На крају желим да похвалим изузетан тим модераторки које су нас стрпљиво и веома јасно водиле кроз цео овај процес.
Семинр бих препоручила и другим колегама, али бих и напоменула да добро изаберу тим са којим ће кроз цео овај процес да прођу, јер је добар тимски рад веома важан за успешно савладавање програма семинара.

Датум: 09.11.2012

Од: Јелена Барага Вулићевић

Тема: Утисци са семинара

На семинар сам се пријавила по предлогу колегинице,а у договору са школским тимом.
Нисам тачно знала шта очекујем,али је добит свакако значајна за мој даљи рад у настави ,као и за даље стручно усавршавање.
Семинар захтева доста рада,пажљиво читање упутстава,одговорност и озбиљност.Олаким прилазом, ризикујете да промашите тему!
.Сугестије:1.Лекције би требало да буду сажетије
2.Упутства за рад би требало прилагодити почетницима(у неким случајевима је било евидентно да нам недостаје предзнање да приступимо решавању задатка,а дошли смо да учимо,зар не?)
Са семинара ћу понети важно сазнање како се осећају ученици када је нешто нејасно ,када процењују да сте их оштетили за оцену,како боли критика када уложите велики труд и како је добро када савладате нешто што је до јуче за вас било потпуна непознаница.
Све у свему,корисно и занимљиво!

Датум: 09.11.2012

Од: Марина Скрињик Ћорић

Тема: Вредновање семинара КИСШ

На семинар сам се пријавила јер ме занима тема семинара, а одговара ми и то што се одвија онлајн, јер могу сама да организујем време за рад.
Након ових неколико недеља моји утисци су крајње позитивни. Већ после првог задатка схватила сам да морам пажљивије да читам упутства, тако да касније нисам имала проблема у раду (тачније у постизању очекиваних резултата у задацима).
Презентовани материјал је информативан и концизан, даје све потребне информације, али изахтева озбиљан рад, што је, бар у мом случају, резултовало испуњеним очекивањима: научила сам доста тога новог и организовала знања која сам већ поседовала, чинећи их употребљивим у пракси.
Уживала сам у сарадњи са колегама из других школа (пријављена сам индивидуално, а не као део тима, па су наш тим чинили људи који се међусобно не познају, што је још једно позитивно искуство, које не бих имала да сам радила као део тима из исте школе).
Једина замерка је што последњи, седми, задатак представља неку врсту антиклимакса: рад на шестом задатку је био толико интензиван, да ми се све чини да сам нешто у седмом пропустила да урадим :)
Од мене све похвале и препоруке за овај семинар!

Датум: 09.11.2012

Од: Мирослава Шолаја

Тема: АКИШ

На семинар сам се пријавила на наговор својих колегиница и поштовања онога што већ годинама више него изврсно постиже наша Слава – Славица Јурић. Познајући Славицу имала сам неких претпоставки да ће у оквиру семинара бити: пуно материјала, да ће се вероватно већина ствари одвијати перфекционистички и да ћу у крајњем резултату бити обогаћена новим сазнањима што ми је и био основни циљ.
Сам почетак курса су ми пратиле бројне тешкоће: лоша интернет веза, густина осталих обавеза, превиђање ставки битних за израду задатака... наравно да ми је то гасило мотивацију и довело до тога да одлучим да одустанем јер нисам хтела да трпи како група из школе,тако ни будући тим. Посебно сам губила вољу чекајући коментаре на форуму и стално сам имала утисак да би били свеукупно плодотворнији да смо телефонски комуницирали него путем интернета....Посебно ми је падало тешко када сам установила да ја превише времена губим гледајући у екран када ће се ко појавити уместо да нешто конкретно радим....
Но, хвала на различитости и упорности мојих колегиница које су ме у тим критичним тренуцима нагнале да ипак наставим са радом.
Што се тиче самог семинара предлажем:
- да пратећи материјали у будућности буду краћи и концизнији јер нисам увек увиђала стварну спрегу између датих текстова и датог задатка
- да оваквих али мањих по обиму и дужини трајања семунара буде што више
- да полазници буду више упућени на самостални истраживачки рад по задатим темама (сматрам да су модераторке уложиле енормну количину енергије да поставе све оне садржаје, а ми полазници смо помало „готовански“ то или прелиставали,или прескакали – уместо да смо уложили напор да сами дођемо до тих и таквих информација)
и на крају желим да се захвалим свима са којима сам била у контакту свих ових недеља на стрпљењу и подршци и желим да нагласим да сам стекла једно ново и квалитетно искуство и да се осећам добро :)

Датум: 08.11.2012

Од: Оливера Амиџић

Тема: Коментари, утисци, предлози - комуникација и интеракција у савременој школи

На семинар сам се пријавила после разговора са колегиницом коју сам упознала на једном од 3 оваква курса која сам завршила. И данас смо добре сараднице, радо размењујемо своја искуства, радо се чујемо, консултујемо и аплицирамо на разним конкурсима ико нас више од 200км дели.
Ето предности оваквик курсева - учење, упознавање, рад, коришћење савремених алата у стицању знања, вештина и информација.

На самом почетку овог курса биле је изражена падајућа амплитуда - одрасли, ма колико мислили да воле промене и неизвесности, узбуђење...кад до тога дође и наступи фактор сналажења комуникацијом, успостављање интерперсоналних - нови односа с циљем валидне информације коју треба и применити и усвојити...настаје права трка...на разне начине реагујемо...често нисам могла себе да препознам...али, опет захваљујући пријатељима(учесницима), свом тиму који нисмо самостално одабирали(али ко је одабрао - свака му част) успели смо да сваку потешкоћу преокренемо у своју корист и амплитуду винемо у висине нових сазнавања - учења!!!!

Били смо и љути на вредновања модератора, колега, колегиница, а и на своја самовредновања, на постављене рокове, на "пипања у мраку, бауљања" али...зар је нашим ученицима лако?

Хвала Вам свима на оваквом едукативном курсу!!!

Предлози:

- Можда би се текстуални материјал могао једноставније конципирати, да буде разумљивији колегама који нису педагози или психолози(нисам лично имала проблем јер ми је све већ било познато...али нешто што смо учили годинама извучено је у кратким цртама, тако да колеге нису могле стећи јасан увид у материју са којом су се срели. Било им је потребно више ангажовања и рада;

- Ако свако има свој темпо рада и добије одређене смернице - нека користи своје слободно време на начин који му одговара - све до момента док не почне групни рад;

- Потребно је више оваквих курсева организовати и у смањеном обиму и по школама;

- Мислим да је 24 сата која се добијају након завршетка овог курса веома мало за овакав начин рада;

Сад кад се све приводи крају - затвара се курс 11.11.2012. године с сигурношћу тврдим да ћу већ у понедељак 12.11. доћи на сајт курса и питати се шта сад треба да радим.
Фалиће ми ова обавеза, креативна, мисаоно активна, која је будила и мисаони и емотивни део моје личности и измамљивао осмех,радост и срећу при сваком финиширању проблем задатка.

Хвала и потрудићу се да пренесем колегама своје опсервације и рефлексије + кисссс!!!
;-D

Датум: 08.11.2012

Од: Сандра Радовановић

Тема: КИСШ

На овом семинару сам све прошла....љутњу, недоумицу, новитете, одушевљење, нервирање, задовољство и потврду да је интернет повезивање будућност и да даје пуно могућности у нашем послу.
Било је лепо и захтевно!
Свако добро!

Датум: 08.11.2012

Од: Соња Киш

Тема: Вредновање семинара аКИСШ

Семинар је захтевнији него што сам мислила, али и садржајнији. Подстиче на рад и размишљање, сада имам неке нове идеје. Оцењивање је строго али и реално. Посла има више него на уобичајеним семинарима али и аутори су имали доста посла са нама током целог семинара.
Упутсва су јасна и морају се детаљно прочитати што сам научила одмах после прве лекције :).
Препоручујем га колегама али добро би било да имају вредну екипу око себе јер то много значи на овом семинару.

Датум: 17.05.2012

Од: Драгана Станковић

Тема: Вредновање семинара ''Комуникација и интеракција у савременој школи''

На овај семинар сам се пријавила захваљујући мојој директорки у школи у којој радим као стручни сарадник - психолог. У почетку нисам имала представу у којој мери је семинар захтеван па сам прву лекцију и обавезне задатке једва стигла да урадим на време, а морам признати, због превеликих обавеза (с обзиром да радим у две средње школе) и наредне лекције сам радила од петка...и хвала колегиници Славици Јурић на стрпљењу са мном.
За мене је посебно значајно умрежавање у професионалну заједницу просветних радника где сам упознала много људи из своје струке и разменила разна искуства, затим Моја улога у тиму ВИЗИОНАР, вештине и стратегије комуникације и строг наставник, а лењ ученик и наравно пројектно планирање на које нисам могла да учествујем и овом приликом се извињавам свом тиму. Са веб алатима сам се сусретала и на ранијим семинарима овог типа тако да ми то није био проблем и настојаћу да их и даље проучавам и примењујем у свом раду.
Оцењивање је било јасно и објективно. Помоћ коју сам добијала од предавача и модератора је увек била адекватна и јасна.
Ово је још један унизу електронских семинара на коме сам учествовала. Радо га препоручујем другима и надам се да после овог вредновања више неће стојати моје име и презиме да само ја нисам прошла овај курс...

Датум: 17.05.2012

Од: Сања Марковић

Тема: Вредновање семинара

Ово је мој први електронски семинар и премашио је сва моја очекивања. Заиста је изузетан, разлога има много почев о оригиналне идеје, преко одличне организације, сарадње и комуникације са предавачима, модераторима и супервизорима, пружа могућност да се изразите креативно, да ставите на располагање ваше способности комуникације, сарадње, да те исте унапредите, пружа могућност да много научите, да научено примените, Све што смо научили, апсолутно је примењиво у пракси. Подстиче на размишљање, закључивање, критичко мишљење, привлачи на рад, предузимање акцију, бољу сарадњу, бољу комуникацију, унапређује компетенције наставника.
Ово је семинар за 21. век !!!
Електронско описмењавање постало је потреба, семинар је право надахнуће, права инспирација! Заслужује сву нашу пажњу али и много већи број бодова! Претходно вредновање урађено је много боље, надам се да је ово коректно. Биће ми право задовољство да учествујем на сваком следећем семинару који буде организовала Славица Јурић. Срдачан поздрав свима и видимо се ускоро!

Датум: 17.05.2012

Од: Сања Марковић

Тема: Вредновање семинара

Не видим своје вредновање семинара урађеног јуче!

Датум: 17.05.2012

Од: Мира Меглић

Тема: Вредновање семинара



Read more: https://elektronskiseminar.webnode.com/forum/
Create your own website for free: https://www.webnode.com

Датум: 17.05.2012

Од: Мира Меглић

Тема: Одговор:Вредновање семинара

Рад сам послала, али очито неуспешно.Хтела сам да га сачувам, али нисам писала у ворду. Нисам могла ни да га копирам, само сам добијала копирану адресу.
Тако је вероватно изгубљено ово моје скромно процењивање.

Датум: 17.05.2012

Од: С. Јурић

Тема: Одговор:Одговор:Вредновање семинара

Мира је врли библиотекар, Надзорни одбор. Не сумњам да ће по ставкама, званично, да образложи шта би ваљало мењати у семинару. И поднесе извештај Управном одбору! :)

Датум: 16.05.2012

Од: Рада Радаковић

Тема: Вредновање семинара

Семинар КИСШ2
Ову врсту семинара сам први пут похађала. семинар је био одличан, можда мало преобиман,али сам доста тога новог научила. Нисам одрадила све задатке али ћу то обавезно одрадити. Задаци су били креативни и применљиви у настави. Рок за израду задатака је био кратак када немате довољно времена, а са друге стране је добро јер се човек боље организује и све се стигне. Препоручила бих га за све који желе да раде на комуникацији а нарочито колегама у просвети.

Датум: 16.05.2012

Од: Тамара Маринковић

Тема: Процена Семинара

На овај семинар сам се пријавила захваљујући колегиници Мири Меглић. Мира ме је са неколико речи убедила и мислим да сам урадила праву ствар. У почетку нисам имала представу у којој мери је семинар захтеван па сам прву лекцију и обавезне задатке једва стигла да урадим на време. Од друге лекције сам се боље организовала.
За мене је посебно значајне лекције Вештине и стратегије комуникације (нарочито додатни задатак који сам радила у групи активни учесници)и Пројектна настава и пројектно планирање. Динамика рада ми је одговарала све док нисмо дошли до завршног рада. Волела бих да смо за њега имали више времена, превасходно да бих боље овладала логичком матрицом. Са веб алатима сам се први пут сусрела и настојаћу да их и даље проучавам и примењујем у свом раду.
Оцењивање је било јасно и објективно. Помоћ коју сам добијала од предавача и модератора је увек била адекватна, јасна и увремењена.
Ово је први електронски семинар на коме сам учествовала. Радо га препоручујем другима.

Датум: 16.05.2012

Од: Слађана Ђорђевић

Тема: Вредновање семинара КИСШ 2

Семинар КИСШ 2 је један од најсадржајнијих које сам похађала. Пружа сазнања о тимском раду и сарадњи (како формирати тим, која су правила рада у тима, какви су могући конфликти, како их решавати...). Упознала сам се са основним појмовима о пројектној настави и пројектном планирању. Стичу се вештине комуникације и сарадње. Истовремено, семинар представља представља брзопотезну обуку за рад у бројним сарадничким веб алатима, кроз велики број практичних задатака.За оно што није могло да стане у лекције и задатке добили велики број корисних адреса, линкова и списак додатне литературе.
Све што се учи на овом семинару могуће је применити – у свакодневном раду са ученицима, у сарадњи са колегама, а и у свакодневном животу. Нпр. СВОТ анализу можете користити увек када доносите важну одлуку (када је потребно да вам глава победи срце, за ваше добро).
Не могу да издвојим посебно значајне лекције, јер сваки део садржаја има своје место у целој причи и све је квалитетно (јасно и потпуно) представљено. Задаци су нарочито интересантни, јер траже лично ангажовање. Мени је посебно био занимљив тест креативне интелигенције и израда дрвета проблема и дрвета циљева.
Лекција о сарадничким веб алатима ми се на први поглед учинила беспредметном. Превише материјала! Помислила сам да нема смисла бавити се тиме на два дана. Међутим, довољно је сачувати све то као списак литературе (за домаћи!) и након семинара истраживати и проналазити примену у складу са својим потребама.
Динамика и начин рада на семинару су добри. Због квалитета и садржајности садржаја, ако могу тако да кажем, било би добро да свака лекција траје по десетак дана. Овако има времена да се прођу лекције и ураде задаци, али мени недостаје још по 2-3 дана да то мало „слегне“. Начин бодовања је добар јер је комбинација више начина оцењивања.
Изменила бих начин израде теста који је везан за лекцију. Боље је да лекција буде једна целина а да након ње следи тај тзв. теоријски тест (а затим практични задаци). Мислим да би то било лакше из техничких разлога и да би одузимало мање времена и полазницима и предавачима.
Предавачи и модератори помажу благовремено и компетентно на питања у вези семинара а и на друга, кад неко затражи додатну помоћ. Понекад, врло ретко, не успевају да одрже „ред у учионици“.
Овај семинар се препоручује пре свега својим богатим садржајем – теоријским практичним, изборним и додатним.
И још нешто, мада није пристојно говорити о новцу. Сви знамо какве све празне приче и дангубе плаћамо по неколико хиљада. ОВАЈ СЕМИНАР ВРЕДИ МНОГО ВИШЕ ОД ИЗНОСА КОЈИ ТРЕБА УПЛАТИТИ.

Датум: 16.05.2012

Од: Миодраг Јокић

Тема: Евалуација семинара

Мој први електронски семинар.
Овај семинар је код мене изазвао велике промене.Променио сам свој став према социјалним мрежама које сам сматрао беспредметним и некорисним.Информације о образовним мрежама и рад у њима,као и обиље алата које смо упознали увелико ће поправити квалитет мог рада и знатно ће га олакшати.
Семинар је одлично заокружен као целина,па ми је тешко издвојити било коју лекцију.За мене су све биле корисне,било да су освежавале нека стара знања или омогућавала стицања нових.Пројектна настава и пројектно планирање је одлично обрађена лекција и биће ми од велике користи.Ипак,очекивао сам више од обраде ненасилне комуникације која је,по мени,прилично површно урађена.А очекивао сам да она буде најзанимљивија.
Начин рада ми је веома одговарао.Динамика ми није одговарала,боље би било да су рокови били дужи.Само због кратких рокова нисам урадио неке лепе задатке ,који ми иначе леже.Боље је нешто прескочити него само пристојно урадити.Бодовање је посебна прича и прилично ме је иритирало.Имао сам утисак да и модератори различито тумаче начин бодовања ,тако да ми нису урачунати бодови из есеја код две лекције.То ме је прилично уздрмало иако ме бодови не занимају у неком такмичарском смислу.Не би шкодило ни да су модератори били мало нежнији према полазницима.
Лекције би требало да буду мало обимније а рокови дужи.Основна препорука за овај семинар је то што је веома квалитетно осмишљен и што у великој мери јача компетенције наставника.
Сматрам да је број сати који нам се признају овим семинаром сасвим довољан.Стекли смо доста знања , вештина и добили алат. .А то што смо на њега утрошили много,много,много више времена него што нам се признаје није наш проблем већ наша добит.Нисмо га узалуд потрошили.

Датум: 16.05.2012

Од: Снежана Марковић

Тема: Вредновање семинара КИСШ 2

Семинар пружа богата теоретска и практична сазнања из неколико области које су важне у савременој школи, а о којима у досадашњем формалном образовању нисмо имали много прилике да сазнамо: нова, лидерска улога наставника у образовном процесу, примена сарадничких метода и алата, вештине и стратегије комуникације, као и вештине пројектне наставе и уопште рада на пројекту.
Како у сопственој пракси користим ИКТ, аи и радим на пројектима, знања стечена на семинару су ми помогла да систематизујем сопствено знање и технологију рада на пројектима.
Тему "Пројектна настава и пројектно планирање" бих посебно издвоијла као област у којој ми је највише биле потребно нових знања и систематизације досадашњих.
Рад на курсу је изузетно захтеван и квалитетно похађање семинара захтева велики ангажман, тако да сам поједине теме урадила са мање пажње због недостатка времена, и сасвим сигурно ћу им се вратити након завршетка семинара. Строгост и принципијелност модератора сматрам једним од ретких квалитета на онлајн-семинарима, јер не дозовљавају "гомилање посла " на крају те тако не дозвољавају полазницима да се "опусте" и тиме изгубе корак са групом и не успеју да заврше семинар. Током похађања се важност тимског рада и добре комуникације може осетити "на сопственој кожи" што је од великог значаја за стицање личног искуства и, наравно, подизање компетенција. Повратне информације од предавача и модератора су веома исцрпне и детаљне. Изменила бих једино то да продужим време похађања семинара јер је време прекратко да се савладају сви обавезни, изборни и додатни материјали и задаци.

Датум: 16.05.2012

Од: Јелена Срећковић

Тема: Вредновање семинара "Комуникација и интеракција у савременој школи 2"

Овај семинар је сасвим изненада ушао у моју свакодневницу. Од почетног притиска и несигурности, сада сам задовољна што одмах на почетку нисам одустала, а признајем, хтела сам.
Из садржаја лекција сам доста научила, али оно што је за мене посебно битно, овладала сам у већој мери него што сам могла и очекивати, вештинама електронске комуникације. Било је потребно време, али то што сада сасвим природно користим рачунар у те сврхе, сматрам својом главном добити од овог посла. Свако ново сазнање наметало ми је размишљање како ћу то искористити у будућем раду. Ту посебно мислим на сарадничке алате, али и Едмодо, мада ће ми за њега требати још времена и припреме.
Издвојила бих лекцију о пројектној настави јер нисам била упозната са оваквим обликом рада. Навела ме је да истражујем и погледала сам неколико занимљивих пројеката који су урађени на теме које се тичу мог предмета. Сада већ могу да размишљам да то једног дана и применим. Могућности сарадничких веб-алата су за мене велико откриће. Све што смо научили кроз ову лекцију може наћи примену у раду, дељење докумената, могућност уређивања, приступност садржајима са било ког рачунара.
Начин рада је за мене био новина јер ми је ово први електронски семинар. Битно је да сам се брзо навикла иако ми је све било захтевно закључно са овим тренутком. Вођена унутрашњом мотивацијом, као и оном коју су побудиле моје колеге са курса, радила сам све задатке осим нацрта пројекта, тако да је темпо био брз. Некада сам имала утисак да се једино и бавим овим семинаром.
Помоћ предавача сам једном затражила, дошло је до неспоразума, али све се добро завршило и била сам задовољна.
Због знања и вештина које смо стекли и времена које смо утрошили, као и многи други, сматрам да би број сати стручног усавршавања за овај семинар могао бити већи. Ако било шта може да се мења у систему да се не би појављивала „заглупљена питања“ и то би било добро. Дешавало се да различите одговоре на исто питање систем вреднује као тачне у различитим деловима дана. Но, нервоза око тога је давно прошла.
Доста сам причала о семинару колегама у другој школи, неки су узели адресу да би се пријавили у следећем циклусу.

Датум: 16.05.2012

Од: Славица Хорват

Тема: Вредновање семинара


Семинар“Комуникација и интеракција у савременој школи“ је изузетно значајан за све запослене у школама . Ауторке су осмислиле садржајан семинар са квалитетним и занимљивим лекцијама које су веома применљиве у пракси.
Научила сам пуно о моделима учења и тимском раду. Пријављивање на образовне мреже ће ми бити важно за свакодневни посао библиотекара.
Лекцију „Управљање знањем, лидерство, подстицање иновативности и креативности у савременом образовању“ бих издвојила јер ме је навела да размишљам о свом креативном потенцијалу и могућностима.
По проучавању сваке лекције следио је обавезни, па додатни или изборни задатак. Чини ми се да је за успешно проучавање лекције потребно пашљиво ишчитавање и концентрација. Нисам стигла да урадим баш све задатке, а нарочито ми је жао што сам пропустила заказиване причаонице.
Предавачи су били увек доступпни , помагали свакоме ко се у нечему није снашао.
Оцене су баш објективне и детаљно образложене..
Желим овако да учим и даље! Препоручујем и другима.

Датум: 16.05.2012

Од: Repac Sandra

Тема: Vrednovanje seminara" Komunikacija i interakcija u savremenoj školi"


Овај семинар је јако богат садржајем и отвара видике ка многим областима. Много тога могу применити у мом будућем раду као што су на пример тимски рад, учествовање у изради неког пројекта. Учење о вештинама комуникације и сарадње је обогатило и утврдило моја знања стечена на претходним семинарима који су имали за тему комуникацију . За мене библиотекара многе ствари су биле нове, као што су нпр. пројектна настава, веб- алати. Кроз све то сам сада прошла, али ћу се тим материјалима враћати и утврђивати градиво. Прва лекција ми је била необично драга где сам научила разлику између лидера и менаџера, а задатак који ме је увесељавао је прављење рекламе. Једва сам се одважила за тај задатак. Читав семинар је за мене био авантура јер смо из лекције у лекцију морали да се сналазимо у различитим ситуацијама са различитим задацима. Поготово што баш и нисам вешта у раду на рачунару.
Што се тиче динамике рада, одговарала ми је и терала ме је да идем напред. На помоћ сам наилазила сваки пут када ми је била потребна и када бих је затражила на форуму. Желим да изразим захвалност предавачима и модераторима.!
Оно што бих изменила је број сати стручног усавршавања, који би требало да буде већи.
Семинар бих препоручила свима који желе уче, да се усавршавају на један активан и динамичан начин и тако унесу новине у свој рад.

Датум: 16.05.2012

Од: Живадинка Јованчевић

Тема: Вреднобање семинара Комуникација и интеракција у савременој школи 2


Тема овог семинара је пун погодак за наш србијански менталитет. Док се свуда у свету ради тимски и где се до циља долази брже и боље, код нас је уврежена и важи стара изрека „Свака вашка-обашка“. При томе се не мисли и не процењују ефекти рада, ни последице. Из тог разлога, а и многих других срећнијих околности, западни свет иде испред нас џиновским корацима.
Лекције, а и задаци које смо обрађивали, изискивале су доста напора, поготово за нас који смо се удаљили из наставе, па много и заборавили. Оне јесу добро припремљене, рашчлањене, прегледне, питања су јасно и конкретно постављана, а понуђени одговори у већини случајева су логични, осим у једној лекцији(не смем да отварам лекције да не бих нешто покварила) где никако нисам могла да добијем одговор: тачно. Неки су одговори били: није баш тако. Мислим да овакви одговори не могу да постоје. Лекције су биле у појединим случејевима дуге, темпо веома жустар. Нарочито је причињавао проблеме нама који се први пут сусрећемо са електронским учењем; отуда и неуједначене процене, приступи задацима, нестизање да урадимо више тимских задатака који су били у изборним или додатним задацима, наш осећај да смо залутали, осећај инфериорности. Није ни предавачима ни модераторима било лако да нас тако разнородне прате, неукима стално објашњавају основне ствари и појмове, поступке(Неколико пута сам хтела да одустанем, али, искушеник у пустињи преживи, помислим, па наставим, те тако, стигох до краја). Са веб алатима се први пут сусрећем, неке сам ишчитавала(многи нису ни преведени), па ћу се сада томе чешће враћати и проучавати њихову примену.
Предавачи, модератори, супервизори и остали су пратили сваки корак нашега рада, помагали нам да грешке поправимо, излазили у сусрет, чак и онда када смо показивали елементарна незнања. За сваку су похвалу. На оцене лично немам примедбе. Образложења уз есеје су јасна, указују на добре и лоше стране задатка. Примедбу сам имала код додатног задатка За и против пројектне наставе.
Литература је навођена уз све лекције, у штампаном, а и она у електронском облику.
Замерила бих што смо у тимове сврставани из школа различитог ступња, јер су нам узраст и интересовања, захтеви и видици ученика веома различити. Велики је распон између деце у нижим разредима основне школе који тек упознају свет и учење и ученика четвртог разреда средње школе.
Свим колегама бих препоручила овај семинар јер пружа сложена сазнања, али је потребно да и Министарство коначно уведе праве параметре процене и вредновања наставног особља, е да бисмо изашли из чамотиње која је притисла просвету.
Проучене лекције остају да се опет враћамо на њих, идемо дубље у захтеве које оне нуде, проучавамо њихову примену у школи и ван ње, дубље трагамо по литератури.
Моје сазнање: После наученог Пројектног планирања желим да урадим неколико важних пројеката за своју школу, а први је да уведем смер/ове који ће ученицима дати шансу да раде свој посао после завршене школе. Презентовала сам раније тај пројекат Наставничком већу, али сам наишла на отпор и неразумевање. Сада сам се боље „потковала“ знањем. Други пројекат би био да покажем да један смер не даје ученицима никакву перспективу после завршене школе, а изузетно је тежак(Двадесет три године постоји у школи, по четрдесет ученика је у разреду, а запослило се или студира за сво то дуго време од четврт века, педесетак ученика. Остали мешају малтер, ако и ту имају посла!)! О овоме би држава требала да води бригу и надлежно министарство. Остале пројекте да не набрајам.
Ово је трећи задатак на исту тему; ваљда ћу имати среће да га поставим.

Ставке: 6601 - 6650 од 6699
<< 130 | 131 | 132 | 133 | 134 >>

Нови коментар